محمدمهدی اسماعیلی: جشنواره سینمایی خزر برگزار می‌شود/ اکران فیلم‌های ایرانی در روسیه ادامه دار خواهد بود/ برای همکاری فرهنگی با فدراسیون روسیه منتظر تایید مجلس هستیم 

12:12 - 21 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۱۵۸
محمدمهدی اسماعیلی: جشنواره سینمایی خزر برگزار می‌شود/ اکران فیلم‌های ایرانی در روسیه ادامه دار خواهد بود/ برای همکاری فرهنگی با فدراسیون روسیه منتظر تایید مجلس هستیم 
وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره سینمایی فیلم‌های خزر از ادامه دارن بودن اکران فیلم‌های ایرانی در روسیه در سال پیش رو خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمدمهدی اسماعیلی وزیز فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه 21 تیرما در حیاط دولت و در حضور رسانه‌ها ضمن تاکید بر ادامه‌دار بودن اکران فیلم‌های ایرانی در کشور روسیه، اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های سینمایی دریای خزر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده است و به زودی دبیرخانه این جشنواره شروع به کار خواهد کرد و شاهد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم خزر خواهیم بود. 

اسماعیلی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه فرهنگی با کشور روسیه افزود: در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه خوبی در زمینه فرهنگی با کشور روسیه منعقد شده است و در حال حاضر منتظر به تصویب رسیدن این تفاهم‌نامه در مجلس شورای اسلامی هستیم. با به تصویب رسیدن این تفاهم‌نامه در مجلس شورای اسلامی چندین مرکز فرهنگی در شهرهای تهران، مسکو، سن‌پطرزبورگ و یک شهر دیگر از شهرهای ایران که انتخابش بر عهده وزارت ارشاد است، تاسیس خواهد شد و فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه‌ها آغار می‌شوند. 

وی با اشاره به اکران موفق انیمیشن «پسر دلفینی» در کشور روسیه گفت: در موضوع اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در سال گذشته تجربه خوبی را در کشور روسیه داشتیم و انیمیشن «پسر دلفینی» توانست بیش از 2.5میلیون دلار در کشور روسیه فروش داشته باشد. 

اسماعیلی ادامه داد: برای سال جدید هم توافقاتی صورت گرفته تا چند فیلم ایرانی در سینماهای روسیه اکران شود و این اکران‌ها قطعا می‌تواند کاری بزرگ و کمک موثری به اقتصاد در حوزه فرهنگ و سینما باشد و یک گام رو به جلو خواهد بود. 

وزیر فرهنگ در پایان با تشریح تبصره ۹ بند ه که در جهت اعتلای فرهنگ و هنر به تصویب رسیده است، گفت: مقدمات اجرای (تبصره ۹ بند ه) آغاز شده است و با همکاری خوبی که وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی با وزارت ارشاد خواهند داشت، شاهد تغییر بزرگی در اقتصاد حوزه فرهنگ خواهیم بود. در این زمینه وزارت نفت گام اول را برداشته و قول داده‌اند که یک درصد تکلیفی که مصوب شده است، در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار دهند و در اینجا جا دارد از دکتر اوجی بابت این همکاری تشکر کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *